Thursday, July 7, 2011

Belum lagi???!!!~~


Aku sudah pun mengalami tanda-tanda mahu bersalin iaitu kontraksi. Dah seminggu aku dok perasan. Tapi masih mampu menghadapinya. Selasa lepas dek kerana terlalu kerap aku ke HUKM. Pukul 5 pm elok suamiku sampai di ofis aku cakap nak ke HUKM jugak. Sebab risau.

Sampai jer di HUKM aku tunjuk buku merah dan GL. Memang aku dah lupa macam mana rasa sakit nak bersalin. Dan bagi aku pengalaman untuk anak nombor 2 ni adalah tidak sama dengan pengalaman melahirkan anak nombor 1 dahulu. Masa first baby aku di 'induce' kerana sudah lewat 1 minggu. Memang aku tak merasai sakit sebelum bersalin. Siap boleh jalan-jalan lenggang kangkung lagi. Tapi kali ni aku tgh syok berjalan, tetiba 'zuuuppppp' macam kena sentap di rahimku. Perghhhhh. Sakitnya tak ingat. Tak pernah aku rasa macam tu sekali. Aku terpaku macam kena kejutan elektrik. Lama-kelamaan aku dah biasa. Aku tanya budak-budak ofis. Rupanya itu adalah tanda-tanda rahim dah nak terbuka. Gilerrrrr arrrrr~~ Takut pulak aku dengar. Hihihi...

Di dalam bilik check up perut aku diikatkan dengan tali untuk ujian uktrasound. Nak detect denyutan jantung baby dan kehadiran kontraksi  tadi. Doktor mengesahkan yang aku sudahpun mengalami tanda-tanda untuk bersalin tetapi bukaannya belum besar iaitu tak sampai pun 2 cm. Aku disuruh pulang dahulu dan datang semula sekiranya berlaku kontraksi secara kerap iaitu 10 minit sekali. Urghhhh~~ Sempat ker? Umah aku kat Klang. Hospital kat KL. Lain la aku sakit time office hour. Memang dekat la. Yang bestnya bila aku call suamiaku untuk ambil aku di HUKM dia boleh tanya "BELUM LAGI???~~". Hihhihihii

1 comment:

mrs shaifull said...

hehehe congrats awak, dah lama x dtg sini, sampai dah nk due, baru tau, nway dah ke? :)