Tuesday, February 23, 2010

Satu & Sebuah Bas~~

Al-kisah...minggu lepas...aku pegi ke Pejabat Tanah di tempat kelahiranku...atas urusan untuk ambil geran tanah yang telah dipohon dan dah pun dibayar sebanyak RM 6k++...punya la ramai manusia kat situ...sampai ke luar kaunter ha...aku tercari-cari seat kosong untuk duduk...dapat la...x kisah la sebelah aku tu pak cik ker...mak cik ker...laki orang ker...bini orang ker...janji aku boleh duduk dan x kacau orang...aku duduk seat di barisan ke 2...sebab barisan pertama sudah penuh...di kaunter ader seorang lelaki sedang berurusan...then aku terdengar...

" Ok ...dah !!! Jom balik!!!!"
Tetiba jer...sederet seat depan aku...semua bangkit...tu diaaaaaa!!!! Gini rupanya peel...yang berurusan sorang jer...nun...satu bas dibawanya...patut la penuh Pejabat Tanah nih...sekali tengok urusan bayar bil jer...aku pusing belakang...sama jugak!!!! Bila dah selesai sederet kerusi bangun ni ha...aku hangin betul ngan orang-orang macam nih...saja nak nyemakkan tempat...kalo pakat tunggu kat luar tak apa jugak...ni pakat heret masuk...lepas tu orang yang nak berurusan terpaksalah berdiri...nasib la badannnnn kalo dapat orang kampung macam nih!!!!



4 comments:

CT NORAMIZA said...

hehehe..kot2 sblm tu diaorang pegi mana2 kot 1 family, :)

honeylanz said...

penama byk org kut. tp nk gelak pun ada..hehhee.se kg di angkutnye

ibu_arifa said...

hahaha..mcm nak tergelak pulak saya baca..hehehe..ramainyer peneman pakcik tu yer..

AiNeRzA said...

CT NORAMIZA - melampau la tu pakat turun lepak kat pejabat tanah

honeylanz - kalo penama masuk dok dalam bilik bicara...ini lepak kat kaunter bayar bil...huhuhu

ibu arifa - tak tahu la...kot pak cik tu takut ngan orang yg kerja kat pejabat tanah tu...