Tuesday, October 6, 2009

Ya Allah...

Entry pagi ni tak tahu nak letak tajuk aper...yg nyata semalam aku x boleh nak post entry sbb network hampeh...hanya boleh baca saja...lantak la...tapi hatiku membuak-buak untuk menulis entry nih jugak...bukannya aku tak ambil tahu...tapi malas nak ambil tahu...hanya ambil yang mana aku nak tahu saja...disebabkan hatiku terguris dek peel 'songsang' diorang...

Siapakah 'diorang' itu????

Jawapan ikhlas dari aku 'diorang' itu ialah rakyat INDONESIA...macam mana hatiku tak terguris...dek cerita dan berita BENDERA MALAYSIA DIBAKAR...aku mengambil pendekatan untuk mendiamkan diri...ini bukan kerana aku merelakan perbuatan itu...tetapi SABARRRRR....dalam diam aku berkata..

"dasar tak kenang budi"

kira sopan ayat tersebut....ramai rakyat mereka menumpang keamanan di MALAYSIA ini...ada juga yang aku selalu berborak...sentiasa aku bertanya..."bila nak pulang ke INDONESIA?" jawapan yang sentiasa dikeluarkan...

"tak tahu lagi, kalau pulang pun mesti ke sini lagi"

Apakah makna semua itu??? Sekali lagi akhir-akhir ini kita digemparkan dengan bencana gempa bumi...adakah ini BENCANA atau BALA BENCANA??? Siapalah aku untuk meletakkan semua yang terjadi ini sebagai bala bencana...aku pun manusia jugak...simpati aku pada mereka masih ada...TERIMA KASIH kepada KERAJAAN MALAYSIA kerana sanggup menghulurkan bantuan...TETAPI...ader juga rakyat INDONESIA yang masih tidak puas hati...dengan membaling batu pada pesawat TUDM (rujuk pada BERITA HARIAN m/s 3)...apa kejadahnya semua ini beb??? Tahap meluat aku dah membuak-buak...aku pandang gambar-gambar bencana yang disiarkan....

"Ya Allah...KAU lembutkan hatiku...KAU selamatkan bumi MALAYSIA ini Ya Allah...lindungi kami Ya Allah...ampunkan dosa-dosa kami Ya Allah...kami hanya hamba-hamba yang lemah Ya Allah...aku merayu Ya Allah...apa jua yang KAU lakukan, yang KAU berikan...itu semua adalah kehendakMu Ya Allah...kami redha dengan apa jua yang terjadi...namun...KAU lindungilah kami dari segala bencana Ya Allah...amin"



2 comments:

JASA said...

harap-harap tak perlu tunggu bencana lagi dahsyat

ibu_arifa said...

saya pun sama!!!..sokong akak 110%.