Tuesday, November 17, 2009

Ala..teringat...

Dok leka buat kerja...tetiba teringat Adib...lama jugak x buat entry pasal Adib nih...dah besar pun dia...dah pandai mengamuk dah...dah pandai bercakap...dah pandai mengira...SATU...DUOOOOO...hihihhihi...dah pandai menyakat ibu dan ayah...cuma bila geram dek kuat mengamuk dia bila x dapat sesuatu...kekadang tangan aku ringan jer nak cubit...kuat sangat menjeritnya....aisshhhhh...ikut saper bab tu pun aku tak tahu la...bila belek balik gambar-gambar lama dia...jadi rindu dok kat ofis ni...rasa nak balik sekarang jugak...hihihihihi...siap la balik nanti...habis la aku cium si Adib tu...mesti lagi kuat dia menjerit...Di bawah ialah kamus Adib..hihihihihi...punya la lama anak dah boleh bercakap...baru nak buat kamus...hihihi

" Na bu...na bu...???" - Mana ibu???
" Ayah na? " - Mana ayah??
"Atuuk...nanak...??" - Atuk...nenek...??
"Bashhh" - Bas...
"Nak chu...!!!" - Nak susu...
"Na ikat.."- Kena ikat...
"Toda...toda..."- Roda...roda...(iklan roda-roda kuala lumpur)
"Tuda" - Kuda
"Aiiii" - Air
"Na nacikkkk" - Nak nasi
"eeee...asham" - eeee...masam
"nanak...bukak" - nenek...buka la...
"ucuk"- busuk
"pers" - pampers
"Allah"- Allah...(Satu-satunya perkataan yg clear bl disebut..alhamdulillah)
"tiyam"-diam
"kokok"- ayam
"auuu"- kucing
"kogot" - gigit

Aku pun dah tak ingat bahasa-bahas Adib nih...kalo bercakap ngan dia...dah boleh faham apa yang dia nak...hihihihihi






6 comments:

misztick said...

KOGOT!

AiNeRzA said...

misztick - ko nak kena kogot ke mizan...hhihihihi

CT NORAMIZA said...

ainerza, awak org kedah ka? :) hehehe mcm2 bahasa budak2 ni kan, hanya ibu & ayah dia je yg paham :)

AiNeRzA said...

CT NORAMIZA - tu la..tapi kekadang x faham tu..nanak (nenek) dia la yg translate...hihihihi...mmg org kedah pun...tu kekadang terkeluaq loghat...hihihi

nadnye said...

macam2 la adib pandai.. satu jea belum pandai nak sebut.." ibu, adib nak adik" hihi..

AiNeRzA said...

nadnye - ala...kak nad nih...sabor la..tgh chayokkk la nih...isk...