Wednesday, September 16, 2009

Lembu???!!!

Hahaha...nak jugak tulis entry nih...walaupun orang lain punya citer...tapi nak citer jugak pada semua orang...kawan sebelah bangunan aku...selalu naik komuter sekali...tapi semalam naik berasingan sebab delay...biasa la...KTMB...bila nak berubah pun x tahu la...nasib badan...so...pagi tadi datang sesamer...sesambil tunggu trafik light hijau untuk melintas...si kawan aku ni pun bercerita...
Mas : Semalam kita ngan ustazah tu melintas...lampu hijau untuk melintas...tahu aper jadi?
Aku : ha...aper jadi...?
Mas : Ader sorang mamat motor india ni jalan jugak...tak  berhenti...pastu saya tunjuk la jari saya ke arah lampu merah tu...nak tunjuk yang dia kena berhenti...dia pun berhenti...
Aku : Pastu..?
Mas : Boleh... time saya berjalan di seberang mamat india tu boleh berhenti cakap aper?
Aku : Dia cakap aper?
Mas : Wei...bodoh...lembu!!!! Eiiii...sabar jer la saya...bulan posa nih...
Aku : Hihihihii...saya gelak bukan aper mas...tapi bukan lembu tu depa puja ka? Kira depa ngaku la apa yang  depa puja tu bodoh kan??? hahahhahaha...
Kesimpulannya...kalo dah nama india tu...india la jugak...bawa motor ker...kereta ker...x kira aper jua bangsa...tengok lampu isyarat tu...nak cepat mana pun...sebab sakit perut ker...orang lain pun sakit perut jugak...kuangkuangkuang...

4 comments:

ibu_arifa said...

sori yer...nk tergelak baca citer nih..lucu tul..hahaha

alang said...

haha. No komen. Tak bleh komen lebih2. Batal pahala puasa kang. :D

CT NORAMIZA said...

entahlah, manusia mmg camtu kot? dia ingat org yg melintas jalan kaki kat zebra crossing tu mmg berjalan kaki je seumur hidup, x penah ada keta, motor hatta basikal sekalipun, tu sbb diaorang sesedap rasa je tekan minyak bila kita nak melintas di kala lampu bertukar merah, herannnn...

nza said...

xguna pnya lembu!!!!...pelikkn kaum tu, dh tau makhluk lembu tu b*d*%..ttp puja lak.