Tuesday, January 12, 2010

ALLAHUAKBAR!!!

Terror ??? Tidak..terus terang aku katakan...dah berulang-ulang aku nyatakan...yang aku bukan lah seorang penulis yang handal...bukan pembidas yang bijak...dan aku hanyalah seorang perempuan yang agak beremosi...(nak cover takut kena tanya)...isu akhir-akhir ini yang agak sensitif...PENGGUNAAN NAMA ALLAH...aku dengar pun tak percaya...ader juga penganut-penganut lain yang suka dengan nama ALLAH...tapi...dari segi luaran nampak cantik...tapi ingat...terdapat udang di sebalik batu yang mempunyai niat yang tidak baik terhadap penggunaan nama ALLAH...walau apa pun tujuan , hujah yang menyokong isu tersebut...aku tetap aku...kerana dari dulu lagi...orang-orang bukan Islam sentiasa mencari ruang dan peluang untuk menghuru-harakan umat Islam...walau aper cara sekali pun...teringat zaman sekolah menengah dulu...kes Kristian menarik umat Islam ke agama mereka...pelbagai cara digunakan...tidak...tidak..dan tidak...sama sekali boleh dibiarkan...cuma satu perkara yang aku ingin tanyakan pada mereka yang menuntut penggunaan nama ALLAH..."Apsal la korang terhegeh-hegeh sangat nak guna nama ALLAH??? Dah korang tahu ALLAH tu HEBAT...welcome to ISLAM...join kami..." Moga-moga hatiku kembali tenang...dan MALAYSIA kembali AMANNNNNN~~



3 comments:

CT NORAMIZA said...

amin moga malaysia terus aman :)

ibu_arifa said...

yer lah ...sedih tau perkara mcm ni boleh terjadi..rasa nk marah saja 'diaorg' tu

AiNeRzA said...

CT NORAMIZA - itu ahrapan rakyat malaysia tu...rasanya PATI pun sama...tu sebab depa syok dok kat Malaysia...hihihihi

ibu arifa - 'diorg' tu x der keje dah tu nak buat...x blh tgk org lain aman...'dengki sampai mati'...