Sunday, May 31, 2009

Ulasan pasal BERHAD

Rajin la pulak aku menaip entry nih...tapi kali ni aku nak sentuh pasal company2 yang glamour kat M'sia nih yang belakangnya ader perkataan Berhad...x tahu la sama ada kita perasan atau tidak...3 company yang aku akan list nih laporan kewangan mesti cerita pasal 'kerugian'...
1. Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB)
2.Tenaga Nasional Berhad (TNB)
3. Pos Malaysia Berhad
Aku pelik...bila dah selalu berlaku kerugian...kenapa pengurusan x ader inisiatif untuk mempertingkatkan prestasi erk? Contoh paling senang la...KTMB...hari2...orang menggunakan perkhidmatannya...bukannya seorang...berlambak-lambak...tapi masih rugi dan perkhidmatannya makin DASYAT...aku x nak membangkitkan lagi kemarahanku pada KTMB nih...sememangnya aku kena terima hakikat yang KTMB x akan dapat berubah lagi...
Aku x nak salahkan kerajaan...kerana kerajaan dah beri kuasa pada orang-orang tertentu untuk handle company2 nih...so...untuk orang-orang tertentu tu...pikir la sendiri oiiiii~~~Korang dah banyak menyusahkan rakyat...dengan tarif elektrik naik...kemungkinan harga setem pun nak naik lagi...perkhidmatan awam yang memang teruk...x terfikirkah mereka..???

3 comments:

alang said...

Salam. 3 company ni mencatatkan kerugian? Bila, tahun lepas ke skrang? Rasanya sekrang 3 company ni dah untung. Teruk sgt ke perkhidmatan 3 company ni? pada pendapat saya la, klau nak pos laju, Saya percaya je kat perkhidmatan pos ekspress. Buang duit je klau pakai penghantaran lain expecialy syarikat2 luar. N ada sesetengah company pos luar lagi lambat klau nak dibandingkan dengan pos malaysia. Komuter plak, Alhamdulillah, setakat sekrang takde prob sgt bagi saya la. kadang2 jem tu, tak dapat nak di elakkan. maklum la, bayar pun tak mahal mana. Dat y la, byk company2 bas expecially bas antara daerah seperti area selangor ni byk yg dah nak bangkrap.hehe.

Sekadar pendapat~

AiNeRzA said...

alang - saya dah hampir 2 tahun menggunakan perkhidmatan KTMB...saya merasai aper yang orang-orang yang dah lama menggunakan perkhidmatan nih...rungutan demi rungutan...kesengsaraan yang kami lalui (hihihi...ayat simpati) pasal harga bukan persoalan pada pelanggan...tapi tolong la...TINGKATKAN MUTU PERKHIDMATAN!!!...kalo x percaya...pukul 5pm buat survey kat stesyen2 tumpuan...Kuala Lumpur dan KL Central...apa kata survey...

mrs shaifull said...

uish ni betul punya marah ni, bila baca dpt rasa emosi yg meluap2 marah :) hehehehe sabaq chek