Friday, December 4, 2009

Tertekan???~~

Semalam adalah hari yang agak sibuk bagi aku...disebabkan dah akhir tahun...ader beberapa program yang kena teruskan juga...itu x aper la...x menjadi masalah bagi aku...tapi yang menjadi masalah bagi aku ialah...peel orang BESAR tapi akal TAK BESAR...terus terang aku cakap...respect pada orang besar yang sorang ni hanyalah pada jawatan...bukanlah pada akalnya...dia memang kaki menipu...kalau tahu dia salah...cepat jer dia menunding jari ke orang bawah...

Alkisahnya semalam aku dok siapkan jadual untuk bergerak...tetiba Orang Besar (OB) ni call...

Aku : Hello....

OB  : Mas...saya nak pegi ke pejabat M...pukul 3.00 petang nanti, kalau ader aper2 yang hendak diserahkan...sila hantar ke bilik saya sebelum pukul 12 tengahari yer...

Aku : Ok...

Simple...tapi menyampah...sebab aku tahu ... jadual sebenar M kalo ikutkan sekarang beliau tidak ada di Malaysia...masih lagi di Mekah...so 7 hb nanti baru balik...x aper lagi...pukul 12.30 tgh aku lalu lalang di bilik OB nih...sekali aku tengok tercangak lagi dalam bilik tu...hampehhhhhhh...sakit hati aku...memang kaki penipu la dia nih...

Hari ni...OB call lagi...arahan yang sama dia beri...agak-agak korang OB ni macam mana erk...kalo pasal berpura-pura jangan cakap la...dialah JOHAN...sepatutnya nama dia kena letak JOHAN...banyak sangat yang sememangnya rakan2 sepejabat aku yang mengalami 'tekanan perasaan' macam aku dengan si OB nih...kalau kat swasta...OB ni berjawatan DIRECTOR OFFICER ... kalo kat goverment ... PENGURUS BESAR ... korang bayangkan ... huhuhuhuhu...mengalahkan orang bawah OB nih...aku rasa dia pun takkan lama kat sini bila pentadbir baru masuk...kalaulah ada undian yang boleh diadakan untuk kick atau tidak si OB nih...kan best....hahahhahahhaha....


2 comments:

nza said...

GITULH ORG2 ATASAN NI...DEPA CPT NAIK PANGKAT CZ PNDAI PUTAR BELIT..sBB TU ORG2 JUJUR LMBAT SGT NK NAIK...

nadnye said...

hmmm.. sabar.. sabar...sabar