Friday, June 26, 2009

Aku yang agak kurang ajar???~~

Aku pun panas baran. Tapi sebelum panas baran aku meletup dan merosakkan nama baik perkhidmatan , baik aku luah dulu. Katalah aku kurang ajar pun, aku tak kisah.
Yang aku kisah, adalah aku sangat simpati pada dirinya yang tersangatlah sengal....dek kerana dia kekadang jabatan aku dipandang senget oleh jabatan-jabatan seangkatan...kerana jawapan-jawapan sengal dari dialah yang membuatkan orang bawah merasa menyampah terhadapnya...
Dia memang seorang yang pentingkan diri...nak outstation pun sehari jer...baru lepas gaji...minta jugak duit makan RM92.00 beb...nak jer aku sedekah kat dier guna duit gaji aku...
" En...ambik la duit sy nih...saya sedekah jer kat en..."
Tapi...memandangkan aku bukannya ikhlas pun nak kasi...hahahaha....semua yang datang ke tempat bahagian aku...kalo sebut jer nama En ni...mesti ader gelaran kat belakang...orang bawah dah hilang respect beb...dek bukan kerana kezaliman...tapi kerana ketidakpandaian dirinya yang terang-terang tapi x nak ngaku...
Yang aku pelik...orang sebegini gaji besar...yang membawa impact pada jabatan...masih berada di sini...yang pengetahuannya agak tandusss...patut la dia tak berani nak apply keje kat luar...sebab memang x layak punnnn...lain yang di tanya...lain yang dijawabnya....arghhhhhhh~~
Ader juga segelintir orang bawah yang pandai bodek...menggunakan kesempatan di atas ketidakpandaian dirinya...aku mmg tabik pada diorang nih...tapi aku nak gelar diri mereka lagi TAK PANDAI...sebab menyalahgunakan kuasa secara terang-terang...aku hanya melihat saja...tanpa sebarang kata...namun di dalam hati aku selalu berdoa....
"Ya Allah...KAU tunjukkan kebenaran...jgn biarkan mereka hanyut dalam kesesatan dan kebodohan"
Dalam erti kata lain aku menunggu J*****N A***T N****A datang...datang la...datang la...tolong la kami...

3 comments:

Mama @wisy said...

saya tahu siapa..sabar je le nnt sakit jantung dibuatnya..mana bubur durian akak tunggu ni..xoxo

AiNeRzA said...

datang la sini mama awisy...mmg ader pun...hihihihi

nadnye said...

sedapnya durian.. nyum..nyum