Monday, June 8, 2009

Di lema dek susu badan ~~

Pada 6 hingga 10 Julai 2009 nanti aku akan ke Sabah dan Sarawak...sebelum tu...14-16 Jun 09 di Johor dan 20-22 Jun 2009 di Kelantan...huhuhuhu...sedih bangat nih...nak kena tinggalkan Adib...jadi si ayah pun menyuarakan hasrat murni dia...
Ayah : Ayang...apa kata...alang-alang ayang nak outstation nih...ayang pisahkan susu ngan Adib...

Ibu : Ala...ayang nak jugak cukupkan 2 tahun nyusu badan...

Ayah : Abang bagi cadangan jer...sebab takut nanti kerap keluar...susah yang nak menjaganya...tidur mlm kang macam mana...Hari tu time pegi Bandung kalo 'sape' (bahasa jawa...nyebut pun aku x tahu...tp maknanya pisah dari susu badan) kan dah senang sekarang...

Ibu : Isk...tengok la macam maner nanti (ader niat tersirat...hihihih)

Adib skang nyusu badan time petang ngan malam jer...nak tidur pun masih menyusu...itu lah ubat tidur dia...kalau siang tu...susu formula la...kecuali hari cuti...memang susu badan la yang dicarinya...alhamdulillah...bagi aku...Adib tidak menghadapi sebarang masalah kesihatan buat masa sekarang mungkin disebabkan susu badan...that's y la aku rasa berat sangat nak pisahkan dia dari susu badan...tengokla nanti macam mana...aku rasa akan jadi macam hari yang aku balik dari Bandung...neneknya penuh yakin menyatakan yang Adib dah x nak nyusu badan...sekali aku baring...dia selak baju mencari...hihihihihi...itu yang masih kekal hingga sekarang...ahaks...actually susu aku pun dah x banyak macam dulu...mungkin disebabkan suntikan perancang...doc ada cakap yang suntikan tersebut akan mendatangkan kesan sampingan...salah satunya ialah susu akan kering...tetapi disebabkan aku pun balik rumah bukannya awal...maghrib baru sampai...x sempat nak cari makanan-makanan yang boleh 'membanyakkan' susu...ngan penat lagi...tapi aku masih berusaha jugak...sebab nikmat menyusukan anak sendiri bukan senang nak dapat...sekarang aku dalam dilema...mungkin sampai di sini saja jodoh Adib ngan susu badan...tapi aku nak jugak nyusu badan dia sampai 2 tahun...hihihihi...ader lagi 7 bulan jer...(hopefully ayah x nampak entry nih)....hihihihi

tengah nyusu

dah terlena



9 comments:

IdaAnuar said...

memang susah nak berhenti baby kalau dah biasa susu badan ni.mcm akak dulu jugak lah...anak-anak semua dah dua tahun baru berhenti...jadi maintain lah badan mak nya kurus.sebab anak dah ambik

mrs shaifull said...

sian adib, nak kena pisah susu :( adib, auntie dulu sanggup berlapar tunggu mak balik keja, barulah minum susu :)

AiNeRzA said...

Ida - tu ler...bila fikirkan balik...mmg susah...skang pun mmg susak..dah pandai carik akal...hihihi

CT - mmg kelakar la...sanggup tunggu tu...

.millalara. said...

huuu~~
teringat dulu2,, mak siap buh asam jawa lah,, sirap lah sbb nak biar adek yg bongsu benti isap susu badan.. time tu umur dia dah 4 tahun dah... dgn sirap dia tak takut,, tp asam jawa,, dia ckp 'ada lipas kat nen'.. trus benti.. huuuuu~

AiNeRzA said...

baby - pernah buat dah...x makan saman jugak...Adib ni perut dia macam ayah dier...semua boleh balun...hihihihi

nadnye said...

entah la.. kalau ikutkan mmg patut teruskan sampai 2tahun.. tapi terpulang la..

ibu_Arifa said...

kesiannya kt adib..tp kalo suami dah suruh tu, paham2 jer lah..try la bbincang lg.. saya pun target nk BF sampai anak umur 2 thn jgk.. insyaallah..

Mama Awisy said...

Dasyat!!! waaaaaaa..kena awisy taknak susu badan!!!!rugi2

hazlina said...

Nice blog…feel free to visit my blog n become my follower..:)