Friday, June 19, 2009

Zon selesa~~



Entry aku pasal kali ni x lain x bukan...yang aku suka komplen...minggu nih aku dilaporkan oleh pengguna-pengguna KTMB di stesyen Kuala Lumpur...

Semalam aku turun ke stesyen seperti biasa...tetiba ader satu tren lalu melepasi stesyen...aku berkata dalam hati...

"hopefully itu tren ke Seremban"

Sekali aku tgh dari jauh...tren Pelabuhan Klang...aduhhhh~~~Dalam 10 minit kemudian ader announcement...

"deng...deng..ding...dong...Tren ke Pelabuhan Klang telah mengalami kelewatan...harap maklum"

Perghhhhh...aku dah agak pun...itu dah menjadi tabiat pada KTMB...waktu kemuncak memang suka buat hal...orang dah bertambah ramai...

Tetiba bunyi lagi...

"Deng...deng...ding...dong...Oleh kerana tren menuju ke Pelabuhan Klang telah tergendala perjalanannya sebelum ini,tren ke Pelabuhan Klang telah mengalami kelewatan...tren seterusnya baru saja bertolak dari Stesyen Sentul...tren ke Pelabuhan Klang akan tiba sebentar lagi"

Aku tersenyum bila dengar perkataan 'sebentar lagi' kerana istilah tersebut biasanya bagi KTMB ialah 20 minit hingga 40 minit...jangan x tahu...
Rupanya minggu nih saja memang setiap hari delay...aku yang x tahu...sebab aku outstation time keje....hihihihih

"Minggu nih...setiap hari delay..."

Rungut seorang pelanggan yang aku biasa gelar dia sebagai seorang kakak...so semalam aku snap gambar dalam KTMB...pic ni bagi aku...suasana semalam adalah suasana 'Zon Selesa'...sebab belum sampai di Kl Central...sampai jer di KL Central...aku dah x boleh nak keluarkan kamera aku...sebab SESAKKKKKKK~~~


2 comments:

Mama Awisy said...

Last naik komuter tahu lepas bulan 11 pastu insaf tak nak..waaaaaa! penat berdiri samapi shah alam...

nadnye said...

gi la outstation lagi..