Monday, August 31, 2009

MERDEKA!!! Hati Malaya 1957

Semalam x ke mana pun nak sambut merdeka...plan...tgk tv an tio...hihihihi...godek2 tgk tv...ader filem di tv2...1957 Hati Malaya...aku x pernah pun ader kesempatan untuk tgk filem tu...tapi semalam usaha jugak nak tengok filem tu...memang aku tabik...best...mengalir air mata aku...bila tengok TUNKU menangis bila rakyat sanggup mengorbankan harta demi menyara kos TUNKU ke LONDON untuk mendapatkan kemerdekaan~~~Betapa susahnya orang-orang dahulu...presiden sanggup menggadaikan apa sahaja untuk kepentingan rakyat...tanpa mereka dahulu...dapatkah kita hidup seaman ini...kepada yang di luar sana...kalau ader yang ingin memporak perandakan MALAYSIA ini...sila buka buku sejarah anda semula...kalau anda tidak dapat menghayati pengorbanan orang-orang dahulu...serahkan kerakyatan anda semula...aku sayang MALAYSIA!!!!!!

2 comments:

nza said...

tulh..pemimpin dulu pn dh xsama cam pemimpin skrg..dulu mrk snggup korban apa saja utk rakyat...

Apache said...

rakyat pun dah tak sama..dulu sanggup berkorban untuk kebaikan bersama , sekarang sanggup mengorbankan sesama sendiri untuk kebaikan peribadi