Tuesday, July 28, 2009

Aku sedang mencari...

Lebih kurang seminggu menyepi...pasti ader beberapa perkara yang aku tertinggal...x per la...dek kerana adik ipar melangsungkan perkahwinan...aku lah yang menjadi di antara orang yang 'kuat' bagi melancarkan perjalanan majlis tersebut...ALHAMDULILLAH...semuanya telah selesai...cuma...selepas kenduri...hari ini...sepatutnya aku dah mula start kerja...aku terpaksa EL...ADIB DEMAM PANAS...semalam maghrib...aku terus pegi klinik...suhunya dah cecah 38 darjah celcius...doktor terus kasi ubat buntut...dan 5 jenis ubat yang berkemungkinan kalau aku sendiri yang demam, memang x makan la ubat tu...hihihihi...malam tidur...pukul 3.40 pagi...aku terjaga...dan pegang dahi serta badan Adib...Ya Allah...panasnya~~Aku terus ambil termometer, letak di dahinya...dah cecah 39 darjah celcius~~~Air mata ni dah mengalir...sebab badannya panas...aku teringat pesan orang-orang tua...ambil tuala dan air...lap di seluruh badan...menangis-nangis si Adib...mungkin kesejukan...kasihan aku tengok...ini adalah kali pertama dia dapat demam yang agak panas...dalam kepala aku...x dapat aku nak biarkan dia bersama mertuaku..."Aku kena jugak EL...kalo x saper nak jaga Adib"...aku terus antar mesej pada officemate aku untuk memaklumkan pada bos aku...hari ni seharian Adib bersamaku...badannya masih panas...aku x henti-henti membasahkan tuala untuk lap di badannya...pada blogers-blogers sekalian...ader x lagi tip yang mampu membantu aku???~~~Sekarang aku tengah mencuba tips orang tua...nanti kalau sembuh...Insya-Allah...aku akan maklumkan~~

2 comments:

Max J. Potter said...

erm, bagi minum banyak air boleh turunkan suhu badan, kata doktor nani..masa nani demam. =)

nadnye said...

Pastikan minum banyak air, lap kepala dan ketiak jangan tinggal...
Kalau ada belimbing besi, ramas2 dalam air pastu sapu kat kepala (nie petua mal mertua)
Satu lagi doa la cepat sembuh..