Monday, July 20, 2009

Kerana masih ada sayang...


Kejadian hari semalam banyak mengajar aku erti sebuah kehidupan sebagai seorang isteri...kalo ikut nafsu perempuan...memang dah lama aku lari...tapi disebabkan kewarasan yang masih ada...aku himpunkan kekuatan untuk menghadapinya...


Pada siapa aku mahu mengadu??? Mak aku??? Nun jauh di sana...Adik aku??? Balik kampung la pulak...yang menjadi mangsa aku ialah bantal tidurku...penuh dengan air mata yang berjurai-jurai...biasa la...lumrah hidup suami isteri...kekadang itu lah yang mengeratkan lagi hubungan...cuma kena bijak menguruskannya...


Cuma kali ni lain skit...hati aku hancur...sebab peel aku suka pendam...kalo berulang...pasti akan terungkit...perempuannnnn....tapi jangan salahkan perempuan...perempuan memang bersifat sensitif...kekadang kecil perkara tu bagi seorang lelaki...besar bagi perempuan perkara tersebut...


Kesimpulan yang aku dapat huraikan...belajar memahami diri masing-masing...terima seadanya...tapi kan...yang buruk x kan nak terima kan??? So...yang buruk tu...berubah la...bukan semua nak main terima jer...terima la hakikat yang suami atau isteri anda sentiasa mendoakan yang terbaik pada diri kita...jangan sesekali kepercayaan yang diberi lesap dalam sekelip mata...dan akhir sekali...jangan ader sedikit pun perasaan benci sesama kita...sayang-sayang selalu...wallllaaaahhhhh....

5 comments:

CT NORAMIZA said...

napa ni, jgnlah camtu, terasa hati ke? biasalah rumahtangga kan, mesti ada pasang surut...

syahadah said...

kadang kala pendam sahaja boleh buat hati sebak..apa kata saling terus terang apa yg tak puas hati..biasalah rumahtangga..mmg dalam proses nak kenal ati budi mmg sakit ati..hehehehe..kadang kala saya tak kenalpun HIM wlpun dah 7 tahun bersama!!!!!!!!

nadnye said...

sabar la cik... bergaduh adat lah.. sekali sekala terus terang lah kat sidia...
cakap mmg senang.. jgn pendam2 nanti jadi gunung api..

ibu_arifa said...

lain masyam jer entri kali nih.. sabar lah kak.. alikan tumpuan pada anak lah bila tgk sedih atau tensi2.. tak pun gi shopping.. kalo dekat leh ajak saya teman..hik..hik..

AiNeRzA said...

CT-terasa sangat...tapi dah x terasa dah...hihihihi

Syahadah-biasa yg pendam nih dok berulang...peel malas dah nak cakap...ahaks

nadnye-biasala kalo budak kecik...

ibu arifa - nak shopping???boleh...boleh...hihihihi